AKCE - Križna 2016 - Velká Fatra - Slovenská republika

Križna 2016

Velká Fatra, Slovenská Republika, 24.-26.6.2016

Letos mi vše vychází a jsem připraven vyrazit na setkání. No připraven :-( Měl jsem mít hotovou Ka-4, ale raději polevuji než bych něco udělal ve spěchu jinak než jsem plánoval a pak by mne to mrzelo a musel bych to horko těžko nějak pitvat. Jedu jako "zkušenější" z dvojice Erik a Lukáš. Vytáhl jsem Lukáše na pořádný svah. Na svahu už něco polétal, ale toto ještě nezažil. Rovněž jsem se nabídl Thomasovi Ferchlandovi jako šerpa pro jeho množství letadel, které vždy doveze. Přece jen je tam kus turistiky a sám by to nesl minimálně na 3x.

Pátek. S Lukášem využíváme páteční dovolenou k brzkému rannímu výjezdu a cestou to bereme trochu oklikou a děláme v 9:00 hod výjezd lanovkou na.. no na Donovaly. Počasí jako lusk. Létá všechno co jsme vytáhli. Kluci na Križné určitě taky řádí.

Ranní východ slunce při výjezdu

Donovaly - vrchol lanovky - pohled na severovýchod

Ve 12:00 jedem dolů, oběd a pokračujeme v cestě. Že na hotel Kráľova Studna to není jednoduchá cesta jsem věděl, ale šokoval mne momentální stav povrchu vozovky. Ok. Jsme zde, to dáme. Po cestě dvakrát na zpátečku, ale hotelu jsem nakonec dosáhli. Rychlé ubytování a davaj na kopec za klukama. Na hotelu nikdo, tak kde by asi byli :-)

Cestou na vrchol

Výšlap jak se patří. Už už tam budeme si cestou říkáme, když vidíme pořád před sebou onen vrchol kde se lesknou ve vzduchu plochy křídel modelů. Necelé 4km, cca 50 min svižné chůze. Na tento rychlý úprk jsme si vzali malé prcky Iona a Tracy. Ale účel splnili.

Páteční jižní svah

S jižním svahem, naň intenzivně foukalo, jsme se seznámili. Na zpáteční cestě ještě potkáváme další kluky, kteří dorazili za námi a chtěli si rovněž zalítat, ale tak daleko se jim nechtělo. Takže kde byl svah a foukalo naň, vodil někdo svůj model.

Panorama 170° jižní svah

Panorama 170° severní svah

Sobota. Ranní nebe vymeteno. Po snídani Laco svolal ranní briefing jak a co a kde ano a jak a co a kde ne. Mělo foukat stejně celý den jako včera. Já jsem s Lukášem tentokráte vystřelil jako první. Chtěl jsem cestou něco nasnímat. Beru Thomasovi jeden z ruksaků s modelem a šlapeme. Postupně se kluci vyhupovali z po za obzoru a nakonec jsme tam byli všichni. Létaly opravdu, jak klasik říká, i vrata od hangáru. mám za to, že si to všichni užili. Nějak se pak začaly mraky kupiti, občas se v dáli blesklo. Nic. Lukáš i já jsme vylítáni a velím k ústupu. Poslední opozdilce dohnala těsně před hotelem dle mého úsudku dost nepříjemná bouřka. I kroupy padaly. Ale všichni všechno stihli, jen mokrá trika se pak sušili.

Lukáš Gondro a jeho Kirby-Kite

A já jsem se k němu taky přifařil, a mám tu výpravu LMK Bolatice

Oba dny foukalo slušně

Neděle. V neděli se probouzíme do mokrého rána a děláme rozvahu co. Nakonec vyhrává původní záměr. Dva krásné letové dny jsou až nad hlavu a balíme. Cestou dolů nám pomáhá už deštík. Cesta na Donovaly je zavřená, kvůli včerejší průtrži, tak nás odklání dopravní policie zpět přes Martin.

Cestou dolů od hotelu Kráľova Studna

Jakmile jsme přejeli českou hranici, jsem si nostalgicky zavzpomínal na letový prostor Filípka nad Hrádkem u Jablůnkova.

Panorama 180° "Filípka"

Neváhám a vyjíždím na ono místo. Parkujeme u chaty, dáváme obědovou pauzu a jdeme se jen tak bez modelů kouknou na svah. Svah tam pořád je :-) Jen se stal pastvištěm oveček, je zarostlý, ohradníkem obehnán a prý se nájemce s modeláři moc nebaví. Ubyl jeden středový vysoký buk, ale naopak přibyla řada stromků/keřů uprostřed severního svahu. Krásné časy to tu byly. Objevil jej Richard Bukovanský a jezdili jsme zde bez mála 5 sezón za sebou. Zatlačil jsem slzu v oku a trádá domů, vybalit, vyprat a tak...

Nové prostory, nová setkání, krásná akce se vším všudy